Stránky

14 októbra, 2014

So sparring partnerom, či bez?

Dnes si dáme článok o tom, ako vidím cvičenie so sparing partnerom ja. Nechcem nikomu vnucovať môj názor, je to čisto môj pohľad a skúsenosť, každý si musi vytvoriť názor sám.

Zdroj
Cvičiť som v januári začala sama. Bola to hotová katastrofa, keďže som o cvičení nevedela nič. O svojich dojmoch, nezmyselných svalovkách a o tom, že cvičiť vlastne neviem som písala i na mojom starom blogu. Jeden z takýchto článkov si prečítal i môj tréner Mišo Duchoň, s ktorým som začala cvičiť a nakoniec som bola jeho klientkou 4 mesiace. Veľmi ťažko sa mi s Mišom lúčilo, ale potrebovala som si dať finančne prestávku a povedala som si, že to skúsim na 3-4 mesiace sama. Mišo mi pripravil tréningový plán a inštrukcie k strave a dala som sa na to. Prvé týždne boli naozaj slabé, často som tréning vynechala, niekedy som v týždni vypustila aj dva dni. Nakoniec som sa nakopla po mesiaci do zadku a začala znova cvičiť 4-5x týždenne. Stále to však nebolo ono. Cvičila som poctivo opakovania i cviky, ale s ťažkými váhami bol problém, človek je predsa len istejší a kľudnejší, keď má pri sebe niekoho, kto ho istí. Až som sa na nete zoznámila úplnou náhodou s jedným sympatickým chalanom menom Ondrej :). Záujmy sme mali rovnaké. Boli to fitko, šport a zdravá strava. S Ondrejom sme sa zhodli na tom, že by sa nám obom cvičilo vo dvojici lepšie, pretože potrebujeme niekoho, kto nás trošku poženie, bude nás istiť a navzájom sa naučíme novým veciam. Návrh, či nebudeme spolu cvičiť, nedal na seba dlho čakať a dali sme sa na to s tým, že dohoda bola mesiac cvičenia, kým sa ja znova nevrátim k môjmu trénerovi. S Ondrom sme si dali prvé stretko rovno na tréningu, podali sme si pred vchodom ruky a šli na to. Bola medzi nami už nejakú dobu komunikácia, vedeli sme o sebe čo-to, ale osobne je to celkom iné ako cez net. Ondrej bol veľmi zlatý, hneď sme si sadli. Dohodli sme sa, že budeme cvičiť môj tréning s tým, že ho na každú partiu budeme dopĺňať cvikmi, ktoré cvičieva on. Bol to skvelý kompromis, ktorý vyhovoval nám obom. On si zacvičil cviky, ktoré nezvykol (napríklad bulharské drepy), ja som sa naučila pri ňom tiež nové cviky, ktoré som necvičievala ani s trénerom. Ak sme nechceli cvičiť cviky, ktoré ten druhý navrhol, jednoducho si každý odcvičil to svoje na danú partiu a po sériách s daným cvikom sme sa k sebe vrátili a cvičili ďalej spolu. Cvičenie so sparingom mi skvelo ušetrilo čas pri nakladaní váh na činku, či stroj, pretože sme ich vždy skladali a nakladali spolu. Ondro mi vždy pomohol pri posledných opakovaniach a poctivo ma istil s tým, že ma stále vyprovokoval k výkonom a ďalším opakovaniam. Ja som sa snažila jeho tiež. Medzitým sme sa veľa nasmiali a dobre porozprávali. Naše bežné dni pred, aj po tréningu sme trávili písaním si o cvičení, spolu sme sa tešili na Mr. Olympia, celé dni sme si posielali fotky našich jedál, ktoré sme jedli. Bol to istý záväzok i v tomto smere, pretože by som sa hanbila ako pes, keby mu mám poslať segedín so 4mi knedľami. Ak však niektorí z nás zhrešil, poctivo sme sa druhému priznali a následne do seba rýpali. Chudák mal celý čas, čo sme spolu cvičili vyhadzované jeho zhrešenia na oči. Bol však úplne super a bral to odo mňa športovo. Veľmi som si na Ondrejovi vážila i to, že na tréning prišiel vždy v čas a časovo si ho prispôsobil ku mne. Bola jedna sobota, kedy som mala ísť do Brna okolo desiatej ráno. Ondrej vstal a šiel so mnou teda na tréning o siedmej ráno. To sa často nevidí si myslím a je veľmi málo dobrých sparingov, čo pre človeka toto urobia, takže ti za to ďakujem spartner - tak sme sa nazvali. Nuž, nakoniec sme s Ondrejom cvičili dlhšie ako sme boli dohodnutí, bolo to úplne super 5 týždňov. Spoznala som super chalana, ktorý má tiež svoje ciele, svoje ambície a o ktorého som sa mohla oprieť, ako psychicky, tak i fyzicky (všetko v rámci tréningov :) ). Ondrej ma veľmi podporuje i v mojom postupe na súťaže, skloňoval spojenie bikini fitness viac ako ja :). Nuž 5 týždňov prebehlo ako voda a od včera cvičím znovu sama. Ondrej mi bude fakt chýbať, s váhami to bude trošku komplikovanejšie, ale veľmi dúfam, že od ďalšieho mesiaca sa mi podarí cvičiť znova s mojim trénerom.

Ak natrafíte na dobrého, spoľahlivého, nelenivého a motivujúceho sparinga, ktorý nebude mať viac výhovoriek ako vôle, nebude vynechávať každý druhý tréning, tak je určite lepšie cvičiť s ním. Opakujem, že z môjho pohľadu! Nemôžete si však vybrať niekoho, kto vás bude brzdiť, demotivovať a zdržovať. Sparing partneri by mali byť kondične na tom rovnako, mali by mať radi rovnaké cviky, byť otvorení kompromisom a obaja by mali byť otvorení učiť sa nové veci. Sparing by vám mal ochotne pomôcť, zodpovedne vás istiť, upozorniť vás na chyby, byť k vám trpezlivý, ale na druhej strane vás i hnať vpred.

Keby to mám dať do bodov:

Výhody sparing partnera:
  • má vás kto istiť,
  • navzájom sa motivujete,
  • navzájom sa prinútite,
  • pomôže vám s váhami,
  • kontroluje vás.
Nevýhody sparing partnera:

Ondro, veľmi pekne by som ti chcela poďakovať za fajn tréningy a super náladu na všetkých z nich. Okrem spratnera som v tebe našla i super kamaráta, ktorý je za všetku srandu, rozumie môjmu (niekedy zvrátenému) humoru. Tréningy s tebou boli fakt super a veľmi som sa na ne tešila. Dúfam, že si niekedy nejaký zopakujeme. Veľmi mi pomáhali tvoje motivačné zdrby a naučil si ma veľa nového. Hlavne to bola super skúsenosť a som rada, že som ťa spoznala bližšie. Predsa len, ak sa človek stretáva s niekým 4x týždenne, tak mu prirastie k srdcu, tak tomu je i s tebou. Tešilo ma herec ;) :).



Monika

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára